söndag

Fånga dagen


En gång för hundra år sedan på en loppis i de hälsingska skogarna blev jag snuvad på världens snyggaste datumräknare. De var runda och bruna och jag vara bara millisekunder ifrån att ta dem i handen. Men ett par som precis kommit, travade snabbt fram och lade fingrarna på mina juveler. Och ända sedan dess (börjar kanske närma sig tio år nu) har jag drömt om de där datumräknarna.

Ingenstans går de dock att finna. Och därför har jag börjat svaja i min kravlista. Inte så att jag skulle dra in vad som helst på hyllan. Men det där med bruna och runda verkar vara en önskedröm. Så jag gjorde som alla som letar efter något specifikt och möjligtvis konstigt. Jag gjorde en sökning på Tradera och budade hem den här turkosa snyggingen. För 130 kronor. En aningen simplare variant än den jag tänkt mig. Men den här passar fint in i vårt gröna kök tills det att mina drömmars datumvisare hittar hem till mig.


2 kommentarer:

  1. Väldigt tjusig, jag gillar färgen! Och beroende på hur mycket du kan tänka dig att tumma på din kravspec så vet jag att Coctail på söder haft runda svarta (tyvärr nytillverkade) tidigare.

    SvaraRadera
  2. Är det sant!? Men himmel, jag vill ju inte ha dem nytillverkade! Men man kanske kan gå dit och titta lite granna. Blir suget för stort får man väl se vad man gör åt saken :)

    SvaraRadera

Läs mer