måndag

Bär var det här!


I mitt stilla sinne tänkte jag att det skulle bli mycket bloggat nu under semestern. Jag skulle genast lägga upp alla mina fynd så att inget skulle halka efter. Men, så blir det inte riktigt. Det finns så mycket mer som ska hinnas göras (förutom de inplanerade loppisbesöken förstås). Som att safta och sylta till exempel. Och trädgårdens läckerheter låter inte vänta på sig. Eller i alla fall inte fåglarna och alla andra små djur som också gillar bär.

Tur i alla fall att jag hittade superfina konserveringsburkar på loppis i Näsåker. Nu fanns ju inte den där gummigrejen som gör att de håller tätt kvar så de blir ingen sylt eller gelé i de här. Men jag vet vad de ska fyllas med och jag tror att det kommer se riktigt fancy ut. Fortsättning följer alltså...



De fyra burkarna kommer från Kosta, Orrefors och Målerås glasbruk. Locken är tydligt märkta med respektive glasburk och i botten på själva burkarna står hur mycket de rymmer, allt från 1/2 till 1 liter. Jag betalade 40 kronor för alla fyra.

2 kommentarer:

  1. Jag har själv varit riktigt "snål" på de här burkarna, de dyker upp lite varstans i olika prisklasser.. Men vad använde du dem till sist och slutligen? Har inte köpt dem för vet inte vad jag skall ha dem till.. :( Ideer tas tacksamt emot för de e stiliga i sin enkelhet.

    SvaraRadera
  2. Oh, jag har haft massor av olika i dem till slut. I julas stoppade jag polkagrisstänger i en och hemmagjorda äppelchips i en annan. Men i somras, då blev det storbak. Här ser du resultatet: http://loppista.blogspot.com/2010/08/sa-har-blev-det.html

    SvaraRadera

Läs mer